Boekingsplatform TRAVIS haalt vijf miljoen euro op bij Versteijnen, BOM en Shell Ventures

Laatst bijgewerkt: 15 november 2021

In 1994 is het begonnen als één man met een emmer sop en een hogedrukspuit om vrachtwagens te wassen op locatie in het weekend. De chauffeurs rustten dan uit en omdat de vrachtwagens dan toch stil stonden konden deze gelijk worden gewassen zonder om te hoeven rijden. Dit concept bleek succesvol maar langzamerhand werd het steeds lastiger om vrachtwagens te wassen op locatie vanwege toenemende milieueisen.

Er werd daarom een truckwashlocatie in Tilburg gekocht.  Daar viel het op dat enerzijds transporteurs klaagden over bijvoorbeeld hoge brandstofkosten, maar anderzijds chauffeurs, onbewust, op vrijdagmiddag makkelijk een paar uur in de rij stonden om hun truck te laten wassen. Daar is het idee ontstaan om transporteurs meer inzicht te geven in deze diensten om bijvoorbeeld te kunnen besparen op wasbeurten. Daarnaast kunnen trucks beter gewassen worden tijdens een rit dan na een rit, zodat er meer rij-uren overblijven.   

Het idee voor het platform was geboren, nu nog een pakkende naam. In overleg met Zuid Creatives werd het TRAVIS. Momenteel zijn meer dan 1100 servicelocaties aangesloten en maken er meer dan 250.000 voertuigen gebruik van het platform voor het vinden, boeken en betalen van road services.  TRAVIS is actief in zeventien landen en streeft naar een volledige Europese dekking de komende jaren. Met de investering van vijf miljoen kan TRAVIS haar Europese groei verder versnellen. Wij zijn trots dat wij het merk TRAVIS vast hebben mogen leggen, zodat derden daar niet mee aan de haal kunnen gaan. Wil je ook je merk registreren net zoals TRAVIS? Neem dan contact met ons op.