Marketing anno 2019. Het merkenrecht beweegt mee…
Laatst bijgewerkt: 18 maart 2019
Multimediamerken, hologrammen en bewegingsmerken? Sinds 1 maart staan ze allemaal in de lijst van het Benelux Merkenbureau. Al houdt het daar niet bij op: het Bureau heeft ook een aantal bestaande merktypes opnieuw gedefinieerd, waaronder het geluidsmerk. De reden? Merkhouders een handje helpen zich te onderscheiden van hun concurrenten.
Het Europese Merkenbureau zette deze stap al eerder en heeft sinds oktober 2017 al heel wat creatieve merkaanvragen voorbij zien komen. Zo heeft Vodafone haar bewegende logo met de tekst “The future is exciting. Ready?” laten vastleggen.
Heeft Netflix het geluid als merk aangevraagd dat iedere bingewatcher herkent bij het aanzetten van zijn of haar favoriete serie.
En hebben de makers van de populaire shooter game ‘Sniper Elite’ een aanvraag ingediend voor een gameplay video met geluid.
Inmiddels zijn bij het Europese Merkenbureau de eerste nieuwe type merken al geregistreerd en daarmee beschermd tegen inbreuken door anderen. We zijn dan ook ontzettend benieuwd welke merkaanvragen we binnenkort bij het Benelux Merkenbureau kunnen verwachten!
Heb jijzelf ook een flitsend merk en wil je daar je voordeel mee blijven doen? Neem dan snel contact met ons op. En misschien ben jij straks wel één van de eersten met een nieuw type merk binnen de Benelux!